Friday, January 22, 2010

Kali ni aku post sebagai Seimura..


Hai... kenapa lah dgn aku ni??

Pernah tak kalian hadapi situasi di mana waktu tu anda tergesa2 n nak cepat tp byk pulak perkara terjadi yg buat anda jd lambat. Mst tension kan?

Contoh ; ko nak pergi sesuatu tempat, dah plan baik punya. Tp dlm waktu yg singkat utk bersiap2 ko perlu selesaikan tugasan ko dulu iaitu memasak. So ko pun dgn gaya cheff handal memasak dgn pantasnya sbb mahu kejar masa.

Tp biasalah bila ko buat kerja terburu2, kelam kabut n nak cepat, ade je hal atau perkara yg melambatkan kerja ko waktu tu. Time tu la bekas gula terlepas dr tgn n tumpah ke lantai la, kuali yg tgh wt goreng something hampir terbalik n minyak panas dh tumpah cket sbb nak cepat . Dan mcm2 lg la yg menambah 'kerja' iaitu kena lap, kutip n bersihkan mana2 yg tumpah secara xsengaja. Adehh...menambah kerja aku betul la!! Dan mulalah memaki2 dlm hati hahahaha.

Aku selalu hadapi situasi mcm tu. Nak cepat tp ade je perkara yg buat aku jd lambat. Bengang juga kdg2 tp itulah lumrah hidup kot? Xsemestinya apa yg kita rancang tu berjalan lancar seperti yg kita mahu.






4 comments:

Faarihin said...

ha.. tu seimura tengah memasak la tu.. hahahaa..

yup.. pnah gak berlaku cam tu... sbab tu kna uat tenang2 walaupun nak cepat..

Seimura said...

ahahahaha...illustrasi sekadar hiasan. ahaks!

haah betul la kena sentiasa tenang gitu xleh gopoh2. huhu

Tawel Sensei said...

Hmm..apa emel kau? Aku nak cepat boleh?

(Moga-moga tak ada bekas gula yang terlepas dan kuali hampir terbalik gara-gara aku nak emel kau dengan cepat ni).

Seimura said...

tawel sensei.....
hahahaha....lawak la ko nih.