Sunday, January 2, 2011

Bila Si Handsome Menulis

Apa hal kau nak tayang jugak Matan Jazari (Toyyibah An-Nathr) di sebelah artwork kau itu?



Assalamualaikum.

Kali ini aku post entry menggunakan akaun lagi satu. Yup. Aku ada dua akaun blogger. Heheh. Lukisan ini ditangkap gambarnya menggunakan webcam. Wow! Haha. Aku masih belum ada kerajinan mahu pergi scan semua artwork aku (ceh, macam la banyak sangat).

Sebenarnya ada kat-kata di setiap orang atas lukisan di atas tapi tak nampak kot? Kena scan baru nampak. Haha. Masa tengah melukis ini tempoh hari (Disember 2010), mood aku agak berkecamuk. Sedih, murung, tension, tertekan, dendam, marah dan semua buruk-buruk belaka. 

Bolehkah kamu 'membaca' mood aku ketika melukis hanya dengan melihat hasil lukisan di atas? Bagi 'orang seni', dia boleh faham apa yang seorang penulis atau pelukis itu mahu sampaikan melalui tulisan (sajak) atau lukisan. Aku bukanlah 'orang seni' yang boleh faham atau mentafsir lukisan atau tulisan. Kalau agak-agak je boleh la sikit-sikit tapi tak tepat kot. Haha.

Seni itu indah. Sekian. :p


2 comments:

Solehah said...

cantiknya lukisan..memang berbakat..sebagai insan tak seni, saya nak tafsirkan yang pelukis melukis diasaat sedang sedih dan tak berapa gembira (mood swing)..sebab tak ada satu kartun pun yang tengah seronok atau bergembira. ada betul kah?

Seimura said...

Ehehe. Pandainya kak solehah mentafsir. Tepat sekali. Hihihi. tq.