Friday, January 21, 2011

Bukan Untuk Dijual

Rambut, jari dan tangan kelihatan sangat cacat.



Handsome ke?



Sasuke sedang menulis teknik serangan. Ekeke.



Tak berapa jadi.



Bijik mata kelihatan cacat. Auchh!



Logo PMRAM. (pencil/pen stand <---- eh betul ke nama dia nih?)


 
Sticker AL-FITYAN.

Hari tu, Anje masuk bilik aku dan nampak la pen melukis (yang warna hitam banyak-banyak tu) bertaburan atas meja aku kat atas tu (meja oktagon warna hijau). Boleh pulak dia tanya;

Anje: Eh, banyaknya pen. Jual pen ke Long?
Aku (Along): Eh bukan la. Haha. Ini pen melukis namanya, ada banyak mata, itu yang banyak.
Anje: Oh, ingat jual pen ke. Sebab banyak sangat.
Aku: Ngeee, bukan untuk dijual. Untuk inking. Setiap batang pen berbeza mata dia. Tengok ni, ada 0.1, 0.2, 0.05, bla.. bla.. bla.. (sambil tunjuk satu persatu pen yang berbeza ukuran matanya).

Aku tak tahu lah dia faham ke tak apa yang aku cakap. Ngahaha. Yelah, kalau yang bukan pelukis atau kartunis mana nak tau ada bermacam jenis dan ukuran mata pen yang digunakan untuk melukis (inking). Aduhai.. Sorry dik, its not for sale.

4 comments:

kanben said...

ade sticker al-fityan di situ.adekah en.seimura satu geng ngan hanri sensei?

btw,pen terlebih byk tuh.haha.

Seimura said...

To kanben:

Haah, kami satu produksi (ceh, boleh ke panggil produksi?). :p

Oh terlebih banyak ke? Kekeke. Tak pe, tak payah beli selalu, habiskan dakwat yang ada. Hihihi.

Unknown said...

cantik la lukisan ko ni... eh! ko ni pelukis komik ke?

Seimura said...

NICK IRFAN: Tak la cantik, biasa je kot?
Yup pelukis komik AL-FITYAN keluaran Mesir (pelajar Malaysia).